Trykkbølge-behandling

Hos Heimdal Medisinske Senter Fysioterapi tilbyr vi radial trykkbølgebehandling (ESWT) og har lang erfaring med bruk av denne behandlingsformen.

Behandling med trykkbølge kan på en effektiv måte på få behandlinger fjerne eller dempe akutte eller kroniske plager i sene- og muskelfester. Trykkbølgebehandling kalles også sjokkbølge og kan også brukes på slimposebetennelser.

Hvordan virker trykkbølgebehandling?

Trykkbølgebehandlingen påfører vevet mikroskader som legger til rette for en ny reparasjonsprosess fra kroppen sin side.

Hvor mange behandlinger trengs?

Selve behandlingen tar ca 15 minutter. Før vi eventuelt starter med trykkbølgebehandlingen undersøkes pasienten grundig før første behandling. Et standard forløp består av 4-5 behandlinger.

Når kan trykkbølge være aktuelt?

Trykkbølgebehandling er aktuelt for flere ulike akutte og kroniske diagnoser og lidelser, blant annet senebetennelse i skulder, musearm, tennisalbue og andre senebetennelser i underarm, trochanterbursitt eller trochanteritt i hofte, runners knee, jumpers knee, beinhinnebetennelse fremside legg, akillesbetennelse, plantarfascitt og helspore under fot mm.

Trykkbølgebehandling har igjennom mange år befestet sin posisjon som et svært godt behandlingsalternativ for ulike lidelser som tradisjonelt sett har vært utfordrende å behandle. Fysioterapeuten foretar en avgjørelse i samråd med pasienten om behandlingen kan være aktuell, enten alene eller som et av flere tiltak i behandlingen.

Ringvålveien 5
7080 Heimdal