Slyngebehandling

Slyngebehandling er en behandlingsform som består av ulike øvelser i redcord slynger. Dette kan være både skånsomt og mildt, men samtidig en krevende og utfordrende måte å trene på. Slyngebehandlingens mål er å gjenopprette smertefrie bevegelsesmønstre og forbedre leddets eller området funksjon. Behandlingen kalles også Neurac-metoden.

Hvorfor slyngetrening?

Slyngetrening er en treningsform som kan brukes til rehabiliterende, forebyggende og smertelindrende trening. Eksempelvis etter bruddskader, kirurgisk behandling av lidelser i muskel– og skjelettapparatet eller ved smertefulle bevegelser. Vanlige bevegelser og øvelser kan gjøres både lettere og mer utfordrende med dette verktøyet. Det er dessuten en effektiv måte for trening av stabilitet da det settes større krav til bruk av støttemuskulatur i tillegg til de større muskelgruppene. På denne måten kan slyngetrening gi deg sterkere kjernemuskulatur og økt muskulær kontroll i tillegg til økt styrke, bevegelighet, balanse og utholdenhet.

Redcord slynger tilpasses ditt nivå

Slyngetrening byr på utallige øvelser og varianter av øvelser hvor vi kan hjelpe til med en individuell tilpasning etter nivå og mål. Dette gjør at treningsformen passer de aller fleste. Vi bruker redcord slynge som en av flere behandlingsformer i et behandlingsforløp, gjerne i kombinasjon med andre treningsformer.

Ringvålveien 5
7080 Heimdal